Nu
  • 2018
      07/16

    2018/07/16 - Atoy Automotive Sweden AB

    Bolag: Atoy Automotive Sweden AB

    Antal anställda: 78

    Omsättning: 313 miljoner SEK

    Kärnverksamhet: Lagerföra och sälja reservdelar till bilar äldre än 5 år via lokalt etablerade återförsäljare och nationella koncept och varumärken som attraherar bilägaren

    Uppdragets längd: 2 år

    Uppdrag:

    • Leda all sälj och marknadsaktiviteter inom organisationen
    • Driva affärskritiska projekt som skapar förutsättningar till förbättrad försäljning
    • Rekrytera, underhålla och utveckla personal
    • Driva utvecklingssamtal och löneförhandlingar
    • Skapa underlag, ramverk och koordinera personliga mål
    • Följa upp personliga mål individuellt
    • Coacha och leda säljare / representanter
    • Coacha och leda Key Account Manager
    • Coacha och leda Concept Manager
    • Coacha och leda Sälja och marknadsassistent
    • Coacha och leda teknisk support
    • Coacha och leda VD för dotterbolag
    • Medlem i arbetsgrupp för organisatoriskt förändringsarbete
    • Skapa insikter och analysera marknad

    Utvecklade kompetenser:

    • Arbete inom ledningsgrupp
    • Analysera stora mängder data
    • Skapa marknadsinsikter
    • Ledarskap
    • Utveckla personal
    • Personal politik
    • Rekrytering
    • Implementera / Driva förändringsarbete
    • B2B förhandling
    • Konceptutveckling
    • Affärsutveckling
    • Framställande och hantering avtal
    • Intern kommunikation
    • Extern kommunikation
    • System uppsättning/utbildning
      • Microsoft Sharepoint
      • Microsoft Teams
      • Microsoft 365
      • Lime CRM
      • Qlik Sense
      • Qlik View
      • Word Press
    • Attestprocesser
    • Skapa kostnadskalkyler och besparingsprogram
  • 2017
      09/01

    2017/09/01 - Steelcase

    Bolag: Steelcase

    Antal anställda: 12 650

    Omsättning: 34,9 miljarder SEK

    Kärnverksamhet: Globalt utveckla, producera och distribuera kontorsmöbler via lokalt etablerade återförsäljare med hjälpa av insikter från världsledande forskning och undersökningar

    Uppdragets längd: 10 månader

    Uppdrag:

    • Som Dealer Business Manager Underhålla och utveckla försäljning av kontorsmöbler i Norden
    • Coacha och supportera återförsäljare
    • Stänga prioriterade försäljningar med nyckelkunder tillsammans med återförsäljare
    • Aktivt söka affärsmöjligheter och knyta dem till lokal återförsäljare
    • Medla mellan slutkund (B2B) och återförsäljare
    • Internt upprätthålla så att global information och riktlinjer blir implementerade lokalt hos återförsäljare
    • Skapa marknadsstrategi och utbilda vid nya produktlanseringar
    • Följa upp centrala handelsavtal och säkerställa så att globala företag följer dem lokalt
    • Besöka och bearbeta 3:e part som influerar val av produkter i affärerna så som arkitekter och byggherrar
    • Hålla mig informerad om interna forskningsstudier och nyttja delar av den i mina dialoger med VD eller HR chef i kundkontakter
    • Kartlägga och följa upp nyckelpersoner, säljcyklar och orderpipeline i CRM
    • Samla information om marknad för att argumentera och driva affären internt mot pristeam för att skapa rätt lokala förutsättningar
    • Identifiera och koordinera interna resurser för att svara på RFI (request for pricing) och andra upphandlingar från ex. kommuner och skolor
    • Rita och planera hela eller delar av kontorsutrymmen tillsammans med återförsäljare och kund i 3d verktyg (pCon planner)

    Utvecklade kompetenser:

    • Skapa nätverk och relation med C-suit inom organisationer dvs. VD, HR chef och andra ledande positioner inom stora företag ex. Microsoft, Apple, HP
    • Arbeta på en marknad starkt påverkad av 3:e part
    • Lojalitet till återförsäljare
    • Global strategi och politik
    • Globala avtal
    • Globala företag och hierarki
    • Globalt teamwork
    • Coacha lokala återförsäljare
    • Förhandling
    • Tillverkning, Produktion och R&D
    • RFI (request for pricing) och upphandlingar
    • Hålla utbildning och föredrag om upptäckter i forskning
    • Salesforce CRM
    • pCon planner (3d verktyg för att skapa illustrationer)
  • 2016
      10/01

    2016/10/01 - Notaplan AB

    Bolag: NotaPlan AS / AB (Numera ägt av EG Sverige AB)

    Antal anställda: 202

    Omsättning: 300,5 miljoner SEK

    Kärnverksamhet: Anpassa, utveckla och integrera ERP och planeringssystem till fordonsverkstäder med en målsättning att göra verksamheterna mer lönsamma genom att fakturera fler timmar

    Uppdragets längd: 1,1 år

    Uppdrag:

    • Som VD med hjälp av väl etablerad Dansk och Norsk verksamhet starta upp verksamhet och bolag i Sverige
    • Anpassa system till Svenska marknad ex. få mallar för kontering och betalningsansvarig att fungera enligt Svensk standard
    • Översätta från Danska och Norska över till Svenska
    • Driva dialoger med utvecklare och leverantörer av IT
    • Starta dialoger med nationella importörer och grossister inom fordonsbranschen om att integrera mot deras reservdelslager ex. Mekonomen
    • Med hjälp av jurist etablera aktiebolaget
    • Ta fram trycksaker för bearbetning av marknad
    • Delta på Svenska mässan (nordens största mässa inom fordonsbranschen)
      • Utformning monter
      • Utformning budskap
      • Arbeta i monter
      • Följa upp prospekts
      • Konvertera till affärer och långsiktiga relationer
    • Läsa in räkenskap och kunddata från ett system över till ett annat
    • Hos kund installera och implementera nytt ERP och planeringssystem utan att störa driften för mycket
    • I driftsättning, utbildning och support av system ute hos kund

    Utvecklade kompetenser:

    • Systemutveckling
    • Översättning
    • Förståelse för system terminologi
    • Förstå kundbehovet och anpassa systemet efter hur de lokala processerna fungerar
1998