Partner Account Manager - AD Sverige AB
Under min tid på AD Sverige AB, där all försäljning sker genom AD Bildelars nätverk av återförsäljare och butiker med en årlig omsättning på 503 miljoner SEK, var jag ansvarig för att underhålla och utveckla detta nätverk. Mitt fokus låg på konceptet, och jag var språkrör mot den svenska marknaden, rapporterande till en väldigt erfaren konceptchef från Danmark.
Vi kartlade konceptets innehåll och skapade mervärden som saknades. Jag identifierade snabbt möjligheter för ett effektivt intranät baserat på befintliga resurser som Office 365 och SharePoint. Efter att ha utformat och presenterat intranätsutkastet för ledningen initierades ett framgångsrikt projekt för snabb kommunikation av nyheter inom partnerkanalen.
Lokalt lyckades jag knyta en reservdelsförsäljning på 1,5 miljoner SEK till AD Bildelars butik i Bålsta genom att utforma nytt avtalsformat samt coacha och utbilda en utesäljare. Tillsammans med Bålsta-butiken etablerade vi en ny distributionsrunda som täckte stora delar av Stockholm Norrort.
Jag stärkte samarbetet med Bosch genom att säkerställa lager och distribution av Bosch diagnosinstrument för att betona vikten av mervärden kring reservdelsaffären. Jag tillsammans med butiken i Jönköping lyckades rekrytera en Bosch Car Service i ett framgångsrikt 3-parts avtal.
Internationellt deltog jag aktivt i möten med ADI International i Belgien och bidrog till strategier som omfattar 3000 anslutna bildelsgrossister i 48 länder.
Roll: Partner Account Manager & Developer
Företag: AD Sverige AB
Datum: juli 2020 – mars 2021
Tid: 6 månader
Ort: Sverige